Canvas menu

Webteksten vanaf 4,0 cent per woord

De SEO-copywriter landingpage brengt u dichterbij online succes

Voor een succesvolle link van uw online advertentie naar uw webshopaanbieding schakelt u het beste een SEO-copywriter landingpage in. Zeker wanneer de webshops van uw concurrentie als paddenstoelen uit de grond schieten. Als webshopeigenaar moet u dan continu op uw qui-vive zijn. Even op uw lauweren rusten is er helaas niet meer bij. U dient zich positief te onderscheiden, maar hoe doet u dat? Door een pakkende landingspagina te laten schrijven kan u net dat belangrijke verschil maken.

Landingspagina?

Voordat we in de kracht van een sterke landingspagina duiken: wat is een landingspagina precies? Een landingspagina maakt de verbinding tussen uw advertenties en de aanbiedingen in uw webshop. Na het aanklikken van uw online advertentie of een zoekopdracht belanden bezoekers op deze pagina. Vandaar de naam. Eenmaal op uw landingspagina terechtgekomen, moet de bezoeker de bevestiging krijgen dat hij of zij bij u aan het juiste adres is. Om deze reden worden landingspagina’s veelal gebruikt ter promotie van aanbiedingen en campagnes.

SEO?

Dit is vooral succesvol wanneer de landingspagina goed moet scoren in Google en dan specifiek in de organische zoekresultaten. Daarom moet uw landingspagina SEO-proof geschreven zijn. SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Google is een van de bekendste zoekmachines ter wereld. Met een SEO-copywriter landingpage haalt u zo het meeste rendement uit uw investering. 

Voordelen van de landingspagina

Na deze verduidelijking bent u ongetwijfeld nieuwsgierig naar de voordelen van een landingspagina voor uw webwinkel. We hebben ze voor u op een rijtje gezet:

Besparing op advertentiekosten Google

Naast de organische zoekresultaten kunt u ook kiezen voor Google Adwords. Bij Google Adwords is een relevante landingspagina met de juiste zoekwoorden belangrijk. Google Adwords kijkt naar de relevantie tussen uw advertentie enerzijds en uw landingspagina anderzijds. Is deze relevantie hoog, dan beloont Google u door lagere kosten per klik te belasten.

Bezoekers blijven op uw site

Door een goede landingspagina toe te voegen creëert u duidelijkheid bij uw bezoekers. Zij hoeven niet verder te kijken maar vinden bij u waar ze naar op zoek zijn.

Meer leads, meer succes

Met een landingspagina geeft u bezoekers het gevoel dat u precies begrijpt wat ze zoeken. Zo verbetert u de effectiviteit van uw webwinkel. Er wordt dan gesproken over conversie-optimalisatie. Een landingspagina genereert het hoogst haalbare aantal bezoekers die op hun beurt converteren tot de actie die u voor ogen heeft.

Aandachtspunt: call-to-action

Bij een landingspagina draait het allemaal om de bezoeker die tot de door u gewenste actie over gaat. Dit wordt een call-to-action genoemd. Het is belangrijk dat er nooit meer dan één call-to-action op uw landingspagina wordt weergegeven. Daarbij gelden de volgende aandachtspunten:

schrijf de call-to-action in gebiedende wijs: ‘vraag (…)’, ‘maak nu gebruik van (…)’;

voeg een USP (Unique Selling Point) aan de call-to-action toe: ‘ontvang (…) korting’, ‘bespaar nu (…) Euro’s’;

voorkom het gebruik van ‘klik hier’: uw call-to-action moet van een dusdanig goede kwaliteit zijn dat de bezoeker automatisch klikt op uw call-to-action;

gebruik contrasterende kleuren voor uw landingspagina en uw call-to-action: de call-to-action knop springt door een opvallende kleur veel meer in het oog en resulteert in veel meer gewenste conversies.

 

Over ons

Wij zijn thuis in alle online media. Onze tekstschrijvers kunnen bogen op een jarenlange ervaring in het schrijversvak. Van SEO-teksten tot advertorials; voor alle webteksten kunt u een beroep op ons doen.

Neem voor meer informatie contact met ons op