Canvas menu

Webteksten vanaf 3,5 cent per woord

Lees hier waarom u een copywriter nodig heeft

Wervende webteksten voor uw webwinkel: u heeft er veel over gehoord maar hoe verzekert u zichzelf ervan? Daar is maar een antwoord op mogelijk, namelijk door een freelance copywriter in te huren. Een copywriter? Iemand die teksten schrijft? Inderdaad, maar daar blijft het niet bij. Naast uitstekende tekstschrijfkwaliteiten heeft de copywriter veel commerciële knowhow in huis. Hij of zij weet als geen ander uw webteksten tot een online succes te maken. Is dat niet precies waar u naar op zoek bent?

Tekstvirtuositeit

Net zoals u expert bent in uw vakgebied, zo is de copywriter dat op gebied van tekstschrijven. Vol passie stort hij of zij zich op het onderwerp en uw doelstelling. Hiervoor zal de copywriter zich eerst verdiepen in uw doelgroep en een concurrentieanalyse verrichten. Wat volgt is een pakkende tekst die uw doelgroep weet aan te spreken. Zonder grammaticale fouten. Dit laatste is erg belangrijk om uw bezoekers op uw website te houden.

Waarom SEO zo belangrijk is

Is een foutloze en aantrekkelijke webtekst voldoende? Helaas niet. Wanneer u echt wilt dat uw site veel bezocht wordt, dan heeft u SEO nodig. SEO staat voor Search Engine Optimization. Zoekmachineoptimalisatie. Een hele mond vol en dat geldt ook voor de SEO regels en richtlijnen. Zoals de naam al prijsgeeft optimaliseert u uw webteksten op een dusdanige manier dat u de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google vergroot. Dit is belangrijk wanneer u zich bedenkt dat:

bijna iedere internetsurfer online naar informatie via een zoekmachine;

circa 90 procent hiervan naar een product of dienstverlening zoekt.

Copywriter is SEO expert

Nu is een copywriter een heuse specialist als het aankomt op SEO regels en richtlijnen. Hij of zij weet als geen ander hoe uw webteksten positief te laten opvallen tussen miljoenen andere sites. Dit doet de copywriter door inhoudelijk sterke SEO-teksten te schrijven, maar ook door een eenduidige call-to-action toe te voegen. U wilt immers dat uw bezoeker tot een gewenste actie over gaat. In plaats van een stuk tekst te gebruiken, doet de copywriter dit door een in het oog springende actieknop. Daarbij wordt ook op contrasterende kleuren tussen site en tekst gelet.

Focuspunten copywriter

Samengevat zijn er drie focuspunten van de copywriter. Stuk voor stuk zijn ze belangrijk om online succesvol te zijn met uw webteksten:

SEO toepassing voor vindbaarheid

Al uw moeite voor online aanwezigheid ten spijt, wanneer uw webteksten niet gevonden worden heeft het geen enkele zin. De copywriter stopt eerst al zijn of haar energie in: uw materie (vakgebied, product, dienstverlening), uw doel, uw doelgroep en uw concurrentie. Op basis van dit onderzoek richt de copywriter zich op de SEO regels en richtlijnen: juiste zoekwoorden, synoniemen van deze zoekwoorden en zoekwoord dichtheid (rond de 2 procent).

Unieke content

Eveneens gerelateerd aan SEO is de content van de webtekst. Zoekmachines belonen een unieke content die de originaliteitsprijs verdient. Plagiaat is uit den boze. De copywriter zal zich er op toe leggen om er iets bijzonders van te maken. Bovendien zorgt dit ervoor dat uw lezers op uw site blijven.

Aantrekkelijk en aansprekend

Dit geldt ook voor een aantrekkelijke webtekst. De copywriter weet als geen ander waar uw lezer door geprikkeld raakt. Gevolg? Uw bezoekers zijn enthousiast en voelen zich aangesproken door uw verhaal. Wanneer de copywriter hier vervolgens een eenduidige call-to-action aan toevoegt, is uw doel bereikt. U ervaart het online succes waar u naar op zoek bent.

Over ons

Wij zijn thuis in alle online media. Onze tekstschrijvers kunnen bogen op een jarenlange ervaring in het schrijversvak. Van SEO-teksten tot advertorials; voor alle webteksten kunt u een beroep op ons doen.

Neem voor meer informatie contact met ons op