Canvas menu

Webteksten vanaf 3,5 cent per woord

Oogst succes met het plaatsen van converterende webwinkel teksten

Heeft u een webwinkel maar ontbreekt de pakkende content die uw doelgroep weet te verleiden? Dan bieden professioneel geschreven converterende webwinkel teksten de uitkomst. Converterend? Dit is een begrip uit de online marketingwereld. Hiermee wordt bedoeld dat de inhoud van een webshoptekst de bezoeker weet te bewegen tot een gewenste actie over te gaan. Conversie is hierbij het percentage bezoekers dat daadwerkelijk tot deze actie overgaat. Het plaatsen van een order in een webwinkel is daar het bekendste voorbeeld van. Conversies zijn de reden waarom u überhaupt een webwinkel heeft. Het is daarom van essentieel belang dat uw webwinkel teksten converterend zijn.

Schakel de hulp in van een SEO-tekstschrijver

U vraagt zich nu ongetwijfeld af hoe u nu aan converterende webwinkel teksten komt. Daarvoor is het advies: schakel de professional in. Alleen de SEO-tekstschrijver weet precies waar hij of zij rekening mee moet houden om voor uw webwinkel een hoge conversieratio te realiseren. Deze experts kennen de SEO regels als hun broekzak en dat maakt voor u net het online onderscheidend verschil. Hoe dit precies in zijn werk gaat leest u hier.

De kracht van taal

Bij het schrijven van wervende webshopteksten is het belangrijk om vooraf te bepalen welke toonzetting u kiest. Hiervoor is kennis nodig van uw doelgroep. Een ervaren copywriter kan u daar altijd over adviseren. Denkt u hierbij aan:

in welke persoon u wilt dat er geschreven wordt, de u-vorm of de je-vorm;

de focus op vriendelijkheid, behulpzaamheid of directheid;

helder woordgebruik, er moet voor de lezer niets zijn om over te twijfelen;

kort en bondig format, maak geen ellenlange zinsconstructies;

overtuiging, alleen met voldoende kennis weet u de juiste snaar bij de lezer te raken.

Maak vooraf een plan van aanpak

Meestal wordt er in een webwinkel een veelvoud aan producten of services aangeboden. Het is bij honderden verschillende soorten een haast onmogelijke opgave om tegelijkertijd zowel categorie- als productteksten te schrijven. Daarom is het verstandig om vooraf een plan van aanpak te maken. Schrijf hierin stapsgewijs welke producten of services u eerst omschreven wilt hebben, welke daarna moeten volgen en ga zo maar door. Omzethoogte is hierin een goede raadgever. Is een deel van uw producten of dienstverleningen seizoensgebonden? Verwerk dit dan ook in het tijdspad van uw plan van aanpak.

De juiste zoekwoorden

De conversieratio van uw webwinkel wordt in hoge mate bepaald door het gebruik van de juiste zoekwoorden. Gebruikt u de verkeerde zoekwoorden, dan straft een zoekmachine zoals Google dit genadeloos af. Gelukkig is dit een van de kernkwaliteiten van de SEO-tekstschrijver. Hij of zij verricht een grondig onderzoek naar welke zoekwoorden het beste te gebruiken. Daarbij wordt onder andere gelet op de volgende factoren:

wat gebruikt uw concurrentie aan zoekwoorden (deze worden niet gebruikt);

aanspreekgehalte (welke zoekwoorden spreken uw doelgroep het meest aan);

welke zoekwoorden passen het beste bij de globale inhoud van uw webwinkel.

Uniek, origineel en relevantie

Ten slotte is het belangrijk dat uw webwinkel teksten uniek, origineel en relevant zijn. Is dit niet het geval, dan heeft dit ernstige nadelige gevolgen voor de vindbaarheid van uw webwinkel. Google houdt absoluut niet van copy-paste en dat merkt u meteen. Bovendien brengt het uw beoogde doelgroep helemaal niets. Uw webwinkel conversieratio zal kelderen, net als uw online omzet.

Over ons

Wij zijn thuis in alle online media. Onze tekstschrijvers kunnen bogen op een jarenlange ervaring in het schrijversvak. Van SEO-teksten tot advertorials; voor alle webteksten kunt u een beroep op ons doen.

Neem voor meer informatie contact met ons op