Canvas menu

Webteksten vanaf 3,5 cent per woord

Pakkende content voor webwinkels

Pakkende teksten voor een webwinkel schrijven is niet altijd gemakkelijk. U wilt rekening houden met de zoekmachine, zodat u op een goede positie in Google terecht komt. Anderzijds wilt u natuurlijk ook uw online bezoekers fijne teksten bieden die makkelijk te lezen zijn. U kunt natuurlijk door TextMakelaar pakkende content voor uw webwinkel laten schrijven, met aandacht voor de zoekmachine en de bezoeker. Wilt u liever zelf pakkende content voor uw webwinkel schrijven? Dan delen wij graag 5 belangrijke tips met u, zodat u goed geïnformeerd aan de slag kunt.

1. Maak de teksten lang genoeg

Productteksten en categorieteksten zijn over het algemeen niet heel erg lang. Veel webwinkels kiezen ervoor om deze op ongeveer 100 woorden te houden. Wij raden aan om de teksten een stuk langer te maken. Zeker met het oog op SEO is het aan te bevelen om pakkende content voor de webwinkel minimaal 450 woorden lang te maken. Het is logisch dat u liever direct uw producten in beeld ziet in plaats van eerst een lap tekst. Dit is makkelijk op te lossen. U kunt een samenvattende alinea van circa 100 woorden boven uw producten plaatsen en een langere tekst onder de producten.

2. Zorg voor waardevolle content voor webwinkels

Pakkende content moet waarde hebben. Wanneer u woorden gaat bedenken om de tekst maar langer te maken, dan neemt u vaak de waarde van de content weg. Dit zorgt er uiteraard voor dat de content niet meer pakkend is. De content wordt hiermee eerder langdradig en oninteressant. Wanneer u echt geen informatie meer heeft, dan is het beter om het hierbij te laten en niet te gaan zoeken naar extra woorden. Beter een kortere tekst met hoge waarde dan een langere tekst met lage waarde.

3. Voorkom herhaling in de webshop teksten

In webshops komt vaak veel herhaling voor. Webwinkels verkopen vaak meerdere producten die eigenlijk prima kunnen worden voorzien van dezelfde producttekst. Dit is natuurlijk heel makkelijk, want u kunt een tekst misschien wel vijf of tien keer hergebruiken. Het is helaas niet aan te raden. Dit wordt door Google gezien als plagiaat op uw eigen website en daar houdt de zoekmachine niet van. Het gaat dus ten koste van een goede positie in Google. Vermijd daarom altijd enige vorm van herhaling.

4. Maak goed gebruik van langere zoektermen

Voorheen was het goed genoeg om korte zoektermen (short tail) te gebruiken. Denk aan zoektermen zoals ‘auto kopen’ of ‘damesjeans bestellen’. Tegenwoordig is het niet echt meer mogelijk om hiermee goed te scoren in Google, vooral omdat heel veel websites en webwinkels gebruik maken van dergelijke korte zoektermen. Het is beter om goed gebruik te maken van lange en specifieke zoektermen, zoals bijvoorbeeld ‘Citroën auto kopen 2014’ of ‘Cars damesjeans bestellen maat 44’.

5. Zorg voor een sterke indeling van de pakkende teksten

Pakkende content is content die lezers makkelijk kunnen scannen. Zorg dus voor relatief korte alinea’s, tot maximaal 150 woorden, en voorzie iedere alinea van een heldere subtitel. Te lange stukken tekst zijn voor een lezer al snel vermoeiend om te lezen, waardoor zij sneller weg zullen klikken. Gebruik dus wat meer witregels en voeg slimme koppen doe waarin keywords zijn verwerkt.  

Over ons

Wij zijn thuis in alle online media. Onze tekstschrijvers kunnen bogen op een jarenlange ervaring in het schrijversvak. Van SEO-teksten tot advertorials; voor alle webteksten kunt u een beroep op ons doen.

Neem voor meer informatie contact met ons op