Canvas menu

Webteksten vanaf 3,5 cent per woord

Waarom is een overtuigende homepage op uw webshop belangrijk?

De homepage van je webshop is misschien wel het belangrijkste onderdeel van uw hele webwinkel. De homepage kan een bezoeker namelijk veel vertellen over uw webwinkel, als het goed is. Het is daarom heel belangrijk om veel aandacht te besteden aan de inrichting van de homepage van een webshop.

Alle informatie op één pagina

Een goede homepage laat de webshop in één oogopslag zien. Natuurlijk kan niet het hele assortiment worden toegevoegd aan de homepage. Dit zou al snel zorgen voor een rommelige homepage waar men geen wijs meer uit wordt. Daarom zijn er twee belangrijke factoren die direct goed naar voren moeten komen op deze pagina. De homepage moet op de eerste plaats duidelijk maken wat men kan kopen in de webwinkel. Het is dus belangrijk om direct duidelijk te maken voor wat voor soort producten men in de webshop terecht kan. Op de tweede plaats is het belangrijk om direct duidelijk te maken waarom dit dé ideale webwinkel voor de bezoeker is. De bezoeker moet het idee krijgen dat er geen betere webwinkel is om het betreffende product bij te bestellen.

Hoe maakt u dit duidelijk op de homepage?

Hoe wordt er nu direct goed duidelijk gemaakt wat er in de webwinkel besteld kan worden en waarom dit de beste webshop is? Het is vaak mogelijk om met een enkele zin duidelijk te maken wat er in de webwinkel wordt verkocht. Wanneer u leest ‘uw fietsenspeciaalzaak voor elektrisch fietsen’, dan weet u dat u op een webwinkel met elektrische fietsen bent beland, nietwaar? U kunt in een enkele zin al weergeven of men gezondheidsproducten, dierenartikelen of bijvoorbeeld babykleding kan kopen in de webshop. Om duidelijk te laten zien dat uw webwinkel de beste keuze is, is het aan te raden om alle USP’s duidelijk te tonen op de homepage. Dit doet u bijvoorbeeld door middel van bulletpoints.

De homepage van de webwinkel is voor de doelgroep

Het is in alle gevallen belangrijk om te onthouden dat u de homepage van de webshop niet maakt voor uzelf. U maakt deze voor de online bezoeker, voor uw doelgroep. Het is dus goed om niet zomaar uit te gaan van wat u mooi vindt. U moet vanuit de doelgroep aan de slag gaan. Wat wil de doelgroep graag zien en wat verwacht de doelgroep van een webwinkel die perfect bij hen past? Hier moet u zich op richten. Wanneer u een webwinkel met tiener merchandise heeft, dan spreekt u op de homepage niet aan met ‘u’. U heeft immers met een jong publiek te maken. Verkoopt u online rollators of biedt u een tafeltje-dekje service aan? Dan spreekt u uiteraard wel aan met ‘u’. Door de doelgroep op de homepage van de webshop direct op de juiste wijze aan te spreken creëert u meteen een sfeer die de doelgroep optimaal aanspreekt.

Over ons

Wij zijn thuis in alle online media. Onze tekstschrijvers kunnen bogen op een jarenlange ervaring in het schrijversvak. Van SEO-teksten tot advertorials; voor alle webteksten kunt u een beroep op ons doen.

Neem voor meer informatie contact met ons op