Canvas menu

Webteksten vanaf 3,5 cent per woord

Waarom zijn longtail keywords de beste keywords?

Wanneer u in uw online content goede aandacht wilt besteden aan SEO, search engine optimization, dan moet de focus op longtail keywords liggen. Waarom zijn deze keywords nu zo belangrijk? Dit heeft alles te maken met het soort bezoekers dat u ermee aan kunt trekken. Longtail keywords zijn namelijk aanzienlijk specifieker dan shorttail keywords.

Wat zijn longtail keywords precies?

Longtail keywords zijn keywords die uit meer dan twee woorden bestaan. Het gaat om zoektermen die een stuk specifieker zijn dan de shorttail keywords, welke uit één of twee woorden bestaan. De zoekterm ‘tekstschrijver vinden’ is een shorttail keyword en de zoekterm ‘ervaren tekstschrijver voor SEO-teksten vinden’ is een longtail keyword. Er wordt in deze zoekterm immers precies aangegeven waarnaar gezocht wordt, terwijl dit in de eerste zoekterm niet gespecificeerd wordt. In een longtail keyword worden dus meer details opgenomen.

Minder bezoekers met longtail keywords

U krijgt minder online bezoekers met longtail keywords dan met shorttail keywords. Wel is het veel lastiger om hoog in Google te komen met shorttail keywords, omdat deze een hogere concurrentie hebben. Wanneer het u toch lukt om met een shorttail keyword hoog in Google te komen, dan krijgt u waarschijnlijk heel veel online bezoekers. U kunt er misschien wel 1.000 per maand ontvangen op uw website. Het nadeel is dat het grootste deel van deze online bezoekers direct weer vertrekt zonder een aankoop te doen of een dienst af te nemen. U trekt met shorttail keywords namelijk vooral bezoekers aan die nog niet precies weten waar zij naar zoeken. Zij zijn dit nog aan het ontdekken en dit doen zij op meerdere websites, waaronder die van u. Met longtail keywords kunt u meer verkopen.

Meer verkopen bereiken met longtail keywords

U krijgt dan minder bezoekers met longtail keywords, maar u realiseert meer verkopen. Waarom? Omdat mensen die zoeken op longtail keywords al precies weten wat zij nodig hebben. Wanneer direct duidelijk is dat u dit kunt bieden, dan heeft u ze te pakken wanneer de prijs ook goed is. Van de 1.000 bezoekers op shorttail keywords doen misschien uiteindelijk 50 personen daadwerkelijk een aankoop bij u. Van de 200 bezoekers die u met longtail keywords kunt krijgen doet zo’n 50 procent bij u een aankoop, dus 100 personen. Dit geeft duidelijk aan dat longtail keywords veel effectiever zijn dan shorttail keywords.

Hoe vind je de beste longtail keywords?

Het is vrij eenvoudig om longtail keywords te vinden. U kunt een shorttail keyword in Google in de zoekbalk intikken. Dit is het shorttail keyword waar u een longtail keyword van wilt maken. Vervolgens scrolt u helemaal naar beneden. Onderaan de pagina geeft Google zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan het uw zoekopdracht. Hier vindt u alle inspiratie die u nodig heeft om de beste longtail keywords te vinden voor uw zakelijke website.

Over ons

Wij zijn thuis in alle online media. Onze tekstschrijvers kunnen bogen op een jarenlange ervaring in het schrijversvak. Van SEO-teksten tot advertorials; voor alle webteksten kunt u een beroep op ons doen.

Neem voor meer informatie contact met ons op